Handelsbetingelser

 

Generelle oplysninger

Virksomheden: Wood Trading Nordic Aps, Nordiskhandel.dk 
CVR-nr. 40711104
Adresse: Skævingevej 14, 3320 Skævinge
Mailadresse: kundeservice@nordiskhandel.dk
Telefonnummer: 9156 6444

Betaling

Vi tager imod de fleste kreditkort via shoppen, PayPal og bankoverførsel. Ved afhentning af varer, tager vi kort, MobilePay eller kontant.

Vi tager ikke kortgebyrer.

Beløbet hæves først på dit kort, når varerne afsendes fra os.

Fragt

Leveringstiden kan svinge fra en dag, til flere dage. Det afhænger at vejrforhold, leveringsmetode og enkelte varer kan have længere leveringstid. I så fald vil det fremgå i beskrivelsen på produktet. Vi sender alle paller med Danske Fragtmænd, DHL, DSV eller hvad der giver bedst mening i forhold til leveringssted og pris. Alle paller leveres til kantsten/indkørsel. Man kan ikke forvente at vognmanden kører det ind på plads eller på anden måde hjælper til med aflæsningen. 

Generelle leveringsbetingelser. Vi leverer til hele Danmark med undtagelse af ikke-brofaste øer. Normalt vil leveringen finde sted på hverdage mellem 7.00-18.00. Chaufføren har selv en palleløfter med, og her skal du være opmærksom på, at det begrænser mulighederne for hvor og hvordan pallerne kan placeres. Det skal være muligt at komme frem til leveringsadressen på ordentlig vejbelægning og der skal være minimum 3,5 til 4 meters frihøjde. Ved forgæves kørsel, grundet ovenstående leveringskrav ikke er opfyldt fra købers side, tillader vi os at pålægge det  kørselstillæg vi modtager fra vognmanden for den forgæves levering. Tillægget kan udgøre op imod 400-450 kr.- ekskl. moms pr. palle. 

Har du udfyldt forkerte eller mangelfyldte oplysninger ved bestillingen, som gør at vi skal sende din bestillinger flere gange, vil du blive opkrævet for den ekstra udgift dette medføre. Så det er vigtigt at tjekke oplysninger, vejnummer osv. er korrekt.

Afhentning på lager

Ikke afhentede bestillinger annulleres automatisk efter 7 dage, med mindre andet er aftalt med Nordisk Handel.

Fortrydelsesret

Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.   Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget dine varer. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.

Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til kundeservice@nordiskhandel.dk
Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.
Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

Returnering

Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.
Du skal selv betale for at sende varerne retur, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.

Varens stand, når du sender den retur

Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage. Brudt emballage som har skabt fugt eller på anden måde ødelagt nogle af varerne fratrækkes inden returnering at pengene.

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.
Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.
 
Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen.
Du kan også fortryde købet ved at give os besked og aflevere den personligt på virksomhedens adresse i Skævinge.

Reklamationsret

Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb.
Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder.
Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
 
Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.  

Tekniske fejl m.m.

Vi forbeholder os retten til at afvise ordre ved fejl i priser eller andet.

Persondatapolitik

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:
Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.

Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.   Personoplysningerne registreres hos Northern Baits ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes. Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.  
Den dataansvarlige på www.nordiskhandel.dk er Northern Baits ApS.  

Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: info@northernbaits.dk 

Klageadgang

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte os på info@northernbaits.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til: Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, >Toldboden 2, 8800 Viborg

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 23.09.2022

Standardfortrydelsesformular

(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

Hent fortrydelsesformular (ret til og gem som PDF)